Hur ska jag göra?
För snart två år sedan gick utedelen på min luft-luft värmepump sönder, firman som installerat värmepumpen kom och konstaterade att kompressorn var slut och sa att garantin fortfarande gällde utedelen som kastades och en ny monterades som tyvärr inte passade ihop med min innerdel. (
Tyvärr insåg firman då att min garanti inte längre gällde, (de hade tagit fel på min andra värmepumps garantid). Firman ville då att jag skulle köpa en helt ny anläggning. De lämnade kvar den nya kompressorn monterad på huset för drygt ett är sedan, det var antagligen mera besvär med att montera bort den nya och de hade ju redan kastat min gamla.
Jag har nu alltså en sprillans ny utedel och en väl fungerande innerdel som inte riktigt fungerar med varandra, vad skillnaderna består i vet jag inte men det borde väl att gå att åtminstone köpa bara en ny innerdel? eller kanske t.o.m. få enheterna att fungera med varandra?
Innerdelen är en Mitshubishi MSZ-FD25VA(S) MUZ-FD25VA (B) (H) och ytterdelen har betckningarna, MUZ-FH25VEHZ
Tacksam om någon har något bra svar!