0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hej. Tack för tipsen. Vad menar ni med att Daikin XRH40 inte kan ställa in fläkthastighet manuellt? Går det inte ställa tex på läge 4 så blåser den med högre hastighet.Sen har jag för mig att Daikinen går inte att swivla manuellt, tex om man vill blåsa åt ett håll så går inte det utan den blåser upp och går ner i ett Auto läge samt höger till vänster och tillbaka i endast Auto läge. Medan på Mitsubishi Hero 2.0 LN35 kan man ställa fläkten i auto eller i fasta positioner tex blåsa åt ett håll på samma ställe. Ni får rätta mig.Funderar att köpa 2 st Mitsubishi Hero 2.0 LN35 och placera på vardera plan. Mitsun ser snyggare ut och passar bättre in i vardagsrummet samt de har bra kvalitet med bra support.Vad tycker ni? Viktigt att den även är inte för högljudd. Mitsun känns mera kvalitet. Håller ni med?
Det jag undrade är, kan man ställa luftriktare i flera riktningar och ha i fasta positioner, både vertikalt och horisontellt?Jag menar ej autoswing.Sen detta med manuell fläkt hastighet.Vid manuell: Man ställer in valfri fläkthastighet, tex nr 4 med temp 24 grader.Fläkten blåser fortare och när inställd temp 24 grader uppnås, så varvar fläkt ner. När sedan tempen går ner i vardagsrum så början Caldon öka fläkthastiget och vice versa.Är det så vid manuellt läge?Kan man även ställa in på värme men i Auto läge, eller vad är Auto för något?