0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kan öppna dom?Men det framgår inte att nått skulle vara fel förutom att tempgivaren för KB-f är trasig.Läs av VB-fram och VB-r när kompressorn går (andra lampan tänd) och den inte gör varmvatten.
Det är ett stort hus. Vilken modell av 1215 är det? -7, -8,5, -10? När är huset byggt och var i landet står det? Sammanlagd årsförbrukning kWh? Eldas det också med ved i någon kamin? I så fall hur mycket?
VB-fram 40 (37)VB-r 35(55)
Om jag inte tolkar bilderna fel så går ju aldrig kompressorn, värmepumpen verkar bara använda elpatron för att värma, och då går det mycket el.När kompressorn går skall andra dioden uppifrån lysa med fast sken.OM jag inte minns fel skall bara dioden för elpatron blinka om man godkänt att den FÅR aktiveras om det finns behov av eltillskott, lyser dne med fast sken så är elpatron aktiv, och det skall den normalt bara vara om den kör legionellakörning.Möjligen har motorskyddet löst ut och behöver återställas, men då borde det nog larma i dispalyen för det? Jag skulle bryta strömmen till värmepumpen, återställa motorskyddet och slå på strömmen igen för att se om det hjälper.
Det är en 8,5. Huset är byggt 1870 ca. Det är tilläggsisolerat i både källare och ytterväggar. Ligger i Vara västra götaland.19 000kw. Och det eldas inget även om jag har egen skog och 4 eldstäder i huset