Hej alla,
I år tänkte jag vara "tidig" ute och köpa 2-3 luftluft system.
Mitt behov är framförallt kyla men så klart kan jag dra nytta av värmen också under vintertid.
Jag har ca 150kvm på 2 våningar. Min tanke är att installera:
Alternativ1:
2 ute delar och 2 inne delar (vån1 + vån2) +
1 inne del för arbetsrummet där det genereras massa värme
Eller Alternativ2:
3 ute delar med 3 inne delar (vån1 + vån2) + 1 för arbetsrummet
De flesta rekommenderar att man ska ha enkla system (alltså 1 ute och 1 inne del) för att ha bästa effekt så det är lite det jag gått efter.
Jag har valt följande kandidater:
Mitsubishi: 1xHero 2.0 LN25 + 2x Hero 2.0 LN35
Daikin: 1xCaldo XRH 30 + 2xCaldo XRH 40
Toshiba: 1x Daiseikai 9.5/25 + 2x Daiseikai 9.5/35
De andra märken har jag dålig koll på (tar såååå långt att läsa och hitta bästa från olika tillverkare). Det får helt enkelt bli mellan dessa 3 märken.
Jag vill ha bästa produkten som finns om jag ska vara ärlig. Brukar inte snåla på sånt här. Vill ha bekymmerfri drift så långt det går så jag vill satsa på bästa produkten ute på marknaden.
Vet att många tycker Mitsubishi är bra och har kollar på folksam testet men tänker det är bättre med folk som har erfarenhet hands-on
Toshiba är ny i min lista också. Finns ganska lite info om de ute på nätet men de är ju också Japanskt och tror de har bra kvalité också. Gillar storleken och designen mest på deras produkt.
Har kollar och jämfört en del i deras produktblad och det är lite för och nackdelar på papper men tror ändå det är små marginaler vi pratar om. Rätta mig gärna om jag har helt fel.
Vilken märke / produkt / alternativ hade ni valt ? Tar gärna emot alla förslag och tips.