Reparatör har varit på plats, laddat tillbaka den gamla programvaran, man kan då få fram felkoder i larmloggen som säger att det är inverterfel. En inverter är nu beställd.
Ställer mig frågande till följande.
1) Reparatören påstår att det är mycket ovanligt med inverterfel..... i detta forum har flaggats för inverterfel vid fasavbrott är vanligt på Nibe.
Har jag rätt? Behövs andra skydd typ går en fas går alla.
2) I felloggen står inget om att varmvattnet gick ner i temp (13 feb) långt innan vi upptäckte (20feb) att bara elvärme var inkopplad. Kan anläggningen varit inställd fel?
3) Tycker att larmindikatorn på VVM320 borde lysa röd.... det gör den nu. Tror reparatören ändrade något?
4) Ska prata mer med reparatören om det varit något fel i inställningarna, lite rörigt att få överblick
Garantitid har gått ut. Tre år har passerat med tre månader.
Hemförsäkring betalar. Nibes försäkring, via Arctic, betalar självrisken ...i tre år till. Att pumpen gått på direktel några veckor får jag nog stå för
Anm felen i felloggen den 20 feb kan bero på att jag varit inne i någon meny