0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Problemet är inte att den startar legionellkörningen utan att den avbryter den med en felkod samt att den vägrar att använda elpatronen när man säger åt den att göra extra mycket varmvatten, dvs patron plus full kompressor
Jag har stängt av legionellakörningen men har för mig att det var en kod som slutdae på 00.Jag får sätta på körninenn för i morgon så får vi se vad som händer. Just nu står den och kör golvvärme och vv med enbart kompressorn. Ska vi bada behöver vi mer vv och då vore det bra om patronerna stöttade
Märkligt. Jag har spärren för elpatronen påslagen, men legionellakörningen går som tåget....
Bra att det funkar för dig KarlXII, tack för infon Hmmm.... förstår inte riktigt varför min pump får varningen AH-00 och inte lyckas med legionellakörningen, får fundera o testa vidare ...
Nu har jag fått igång elpatronen så extra varmvatten fungeradeDet som var fel var att "9.1.B.2 [6-0A] Komfortbörvärde" var lägre än maxtemperatur . När vi installerade burken så satte vi först varmvattnet till 45 grader men det var lite för lågt så jag ändrade det till 48. Detta ändrades med de normala menyerna så vi var aldrig inne och pillade på 9.1.B.2.Nu i natt vid 01.00 skall legionellan köras. Vi håller tummarna