0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!En luft/vatten har hela sin gaskrets sluten i utedelen vid leverans. Så värmesystemets vatten kommer gå ända ut genom en värmeväxlare som sitter i utedelen. Så ingen kyltekniker behöver anlitas för installation.
Jeg er altså helst sikker på, at på den denne model sidder varmeveksler på inddelen, eller tager jeg fejl ?
Oj, nu var jag för snabb, det är inte samma produkt som förr. Ser ut som en splitmaskin.Jag kan inte svara på detaljerna.Kika manualerna på hemsidan, kan vara till hjälp.
Den här har Amitimes förfyllda rörpaket och växlare. Är bara att skruva ihop snabbkopplingarna.För att vara snabbkopplingar så är systemet ganska ok, påminner ganska mycket om de man använder på tex grävmaskiner o annan hydraulik. När du skruvar ihop dom så i det skedet linjen öppnar (det hörs) så får man skruva ganska flinkt.Men dessa är inte tänkta att vacumsugas, är mycket möjligt att det inte ens finns nån serviceventil i linjen. Rotalock ventiler finns det åtminstone inte eller fanns inte på tidigare versioner i varje fall. Nu har jag inte gjort nån Amitime klon på länge så vet ärligt sagt inte hur dom utvecklats.