Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Propan, R290 Värmepump LVVP Monoblock  (läst 3123 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HBerggren

• Dignitär inom värmepump
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 1037
SV: Propan, R290 Värmepump LVVP Monoblock
« Svar #45 skrivet: 29 november 2020, 13:32:05 »
Kikar inloggningen ibland, tycker det är ett intressant bygge. COP 3.1 vid under -7.
Ser den ut som en prototyp? Har du några bilder?
Har du konstruerat den för att vara tyst? Vad händer om du dubblar storleken på kondensorn? Löser EVI det eller finns det mer att ta hänsyn till?
185 m2 med krypgrund. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300 CU Sol. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

Utloggad tubaralo

• Kan värmepumpar
  • Antal inlägg: 120
  • Kön: Man
SV: Propan, R290 Värmepump LVVP Monoblock
« Svar #46 skrivet: 23 februari 2021, 18:02:29 »
Tubaralo; här hittar du lite mer information om vad du kan förvänta dig av ditt system. Märk att speciella PHE användes för Propan som lyfter resultatet lite.

/D
Propanus harvarit avstängt  i tre månader. Nu var temperaturen under -20 ° C och jag är rädd att monoblocket kommer att frysa. Jag tror bara på VP typ split. Nu testar jag andra saker. Men litte senare kommer Propanus tillbaka.Du kade rätt Daikin ,Alfa Laval kom med CB24 plattväxlare speciellt utformad för propan. Alfa laval lovar guld och grena skogar med denne. Skaffade oljeseparator från Carly så det blir intressant hur dessa påverkar prestenda.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar

Annonser

* Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?