0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Farsan skickade ett meddelande häromdagen att han hade "tagit" mus nr. 3 för säsongen i redskapsboden. Där har han preparerade havrekorn som ligger i en plastask med hål i likt en fågelmatsautomat. Mössen blir liggandes döda bredvid plastasken. Cobra Rax heter giftet. Tror att han köpte giftet hos en lokal färghandlare.
Cobra Rax är förbjudet sen 2012. Det är ett antikoagulantia som gör att djuret långsamt dör av inre blödningar. Tyvärr har det då ofta krupit in i nån vägg eller annat hålrum där det senare sprider likdoft i huset.Slagfälla är bättre.
Hur ser det ut uppe vid taket? Med lockpanel kan ju mössen köra race upp längs ytterväggen och in. Farsan fick klossa vartenda hål...
Inga råttor här än så länge På landet hade mössen attackerat min pirra med hårdplasthjul som stod i en bod.Har grannens två katter på besök titt som tätt. Verkar inte räcka.... Får se om det blir ett musår i år.... Känns som om jag borde investera i jordfelsbrytare på landet!Det är min största farhåga med mössen om de börjar tugga på ledningarna.