0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Placeringen av luftluftvärmepumpen blir väldigt viktig så att man kan stänga av golvvärmen i de rum dit värmen når. Storleken på innerdelen kan vara avgörande för att den får plats på det lämpligaste stället.
Någon som har kunskap om denna?Söker en komplementvärmare till min frånluftspump Nibe F370 med vattenburen golvvärme & dubbla kaminer till hus 140kvm i Stockholmhttps://www.polarpumpen.se/luft-luft-varmepump/varumarken/samsung/samsung-exclusive-plus-25#feedbackStår mellan denna (16.185:-) ochTOSHIBA SUPREME 25 19.095:-TOSHIBA SUPREME 35 21.095:-Priser med installationTanken är att sprida kaminvärmen i huset så frånluftspumpen tar upp den och jag behöver belasta pumpen mindre.Sneglat på MITSUBISHI ELECTRIC HERO LN25/LN35/LN50 oxå.. Tacksam för era expertråd
OkOm börvärdet är ställt på 20 och det blir tex 23 vid innerdelen så kan den blåsa på upp till 3ans fläkt vid auto fläkt.23 gradig luft som blåser lite känns nog rätt kall även om det inte blåser så mycket, en del påpekar att det blåser iskallt när innerdelen uppnått börvärdet och den bara kör runt luften på lägsta fläkthastighet Vore väl ”bättre” om själva kaminfunktion gick igång vid lite högre innertemperatur just för att undvika ”kalldrag” men då står den å andra sidan stilla mellan börvärdet och säg tex 28-29 grader för kaminfunktionen vilket kanske blir tokigt .Är extremt sällan hos kunder som har behov av kaminfunktion utan dom som värmt med kamin vill slippa värma med den så har aldrig satt mig in i hur själva funktionen så kul att höra hur det fungerar.Får se om man hittar någon kund som eldar mycket trots installerad luftvärmepump och höra vad dom gillar version 2 av LN som har kaminfunktion, blev lite nyfiken på hur dom reglerar fläkten och dess hastighet.