0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men det är ju inte Arctic som ska lösa ditt problem, du anmäler bara skadan och ska du lösa detta med Folksam. När allt är klart skickar du räkningen + bevis info om självrisk + ev åldersavdrag så skall Arctic sedan ersätta dig så du i slutänden inte betalat ett öre. Åtgärdar inte Folksam skadan pga för gammal värmepump >12, eller 13år (eller för dyrt att laga) så tar Arctic hela kostnaden, men då tror jag du får vända dig till vvs företag så får de föra dialog med Arctic. Läs det finstilta i Arctics försäkringsbrev.
Jag skulle kontakta Folksam och förklara läget för dom.De kanske kan sätta lite press på Arctic i sin tur?
Arctic är ju ett bolag som går bra ekonomiskt så de har väl ingen anledning att strula. Har aldrig läst nåt dåligt om Arctic utan det brukar väl funka bra, men tiderna är ju som dom är nu , så det kanske påverkar ?Hoppas det löser sig.
Dom kommer att lösa problemet förr eller senare...det är bara det att vara utan varmvatten i typ 1-2 månader och då har man betalat den där icke billiga försäkringen ....Har sagt åt hon i kundtjänsten att vi är 4 vuxna och 2 småbarn som blir påverkade av det ... svaret var "tur att det är sommar" ... det är som ett hån.Känns som att allt går bra så länge man betalar men då man ska ha valuta för pengarna då blir det bekymmer... men så är det väl oftast med försäkringsbolag.
Så du har fått en helt ny värmepump installerad, eller är det en begagnad som monterats in. Har de satt in en ny kan jag förstå att Arctic kanske knorrar om tak på 80%. Man skall även ha i åtanke att Arctic faktiskt bara är förmedlare av försäkring, det är AM-trust som är försäkringsbolag om jag inte har fel.
EviHeat verkar finnas kvar:https://www.eviheat.se/Men som jag förstått är deras service undermålig.En viss förståelse har jag för Arctic, en trasig VVB brukar man kunna ersätta billigare än att byta ut hela rasket.Hade du valt en värmepump från nån av de större tillverkarna från början så hade det inte varit nått problem, men nu sitter du med "svarte petter".Att välja en liten tillverkare har sina risker, även om man försäkrar upp med Arctic.De kommer nog inte ifrån att behöva betala ut försäkringen, men det är tråkigt att du under tiden inte har varmvatten.Frågan är om rörkrökaren har nån begagnad VVB att koppla in tillfälligt under tiden?