0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: overlander skrivet 05 mars 2006, 21:24:30Citat från: Gixxer skrivet 05 mars 2006, 18:59:23I elpaneldrift VB-f 33 VB-r 31 KB-f 1 KB-r -5. Kompressor drift VB-f 40 VB-r 33 KB-f -1 KB-r -8Här är snarare felet man kan omöjligt ha Delta på 7 grader på köldbäraren i elpannedrift!! Eftersom kb-pump inte går när den går i ep drift så kan visst givarna visa så här... pumpen gick säkerligen strax innan han slog av kompressorn...Gör som Richard säger ställ din vp i el drift ett tag och slå på kb-pumpen kolla medans kb-pumpen går om du har samma temp in och ut.. om inte kalibrera sen givarna så dom visar lika...
Citat från: Gixxer skrivet 05 mars 2006, 18:59:23I elpaneldrift VB-f 33 VB-r 31 KB-f 1 KB-r -5. Kompressor drift VB-f 40 VB-r 33 KB-f -1 KB-r -8Här är snarare felet man kan omöjligt ha Delta på 7 grader på köldbäraren i elpannedrift!!
I elpaneldrift VB-f 33 VB-r 31 KB-f 1 KB-r -5. Kompressor drift VB-f 40 VB-r 33 KB-f -1 KB-r -8
Que, 63 låter mycket högt. Du menar kanske 36?
63 ºC Det verkar vara fel någonstans.RING till installatören.Var det inte vv höjning?
Tror Ekka har rätt!Har ju provat att ställa allt! Hörde att firman som har gjort detta jobb har fått borra om några hål! Har kontaktat han några gånger tidigare och påpekat att något är fel! Hoppas verkligen du har rätt att jag till våren kan titta tillbaka på detta. Just nu känns det ganska hopplöst. Hur tycker ni att jag ska lägga fram detta till installatören? Hur ska jag gå tillväga? Är det borrhålet som är för klent? Går det att mäta upp i efterhand djupet? Många frågor.....börjar bli deperat All hjälp är välkommet/Tobias