Hej,
Kanske lite off-topic men måste ändå berätta när jag ändå är inne och läser om en annan sak. Bodde i Barcelona en vecka. Noterade att det var dålig kyla i AC (split) och ringde snubben som ägde kåken med alla lägenheter. Han skickade ut en tekniker som ursäktade sig över att de inte hade fyllt på gas inför vårt besök. Medan teknikern hängde ut genom fönstret på 4e våningen och kopplade in sina grejjer frågade jag om det hände ofta. Han svarade något i stil med "Yes! We recharge gas every week in this house and missed your appartment last time"
. Mycket riktigt hade kyleffekten nästan försvunnit igen i slutet av veckan så han hade nog hittat en bra business där.
Spännande att det inte är värt att fixa läckan istället för att fylla på! Blev lite provocerad med tanke på hur noga vi är i Sverige och att man även säger att gasen är dyr! Kanske de fyller med gasol eller annat billigt..
Förväntar mig inget svar men man förundras över hur olika mentaliteten är här jämfört med där. Det sorgliga är ju att alla bostäder har minst en AC i ett land där det verkar slarvas en del (fick intrycket av att snubben bara åkte runt och fyllde gas hela dagarna då servicebilen stod kvar utanför i timmar efter vår påfyllning).