0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan det vara fel på den interna cirkulationspumpen GP1 så den inte blir av med värmen till rätt ställe?
GP1 tolkar jag att det är Grundford Alpha2L pumpen och den lyser och är inställd på III samt lägger jag handen på den så känner jag att den jobbar.
Säker på det , kolla med en mejsel mellan pump och öra ( fattigmans stetoskop ) och ändra farten mellan max - min så ska det susa mer eller mindre
Nu är inte jag med riktigt, hittade manualen, det med GP1 ( i mina ögon givare presstostat ) men pump ,inte snurrar ( värmebärare ) snurrar inte den så kan nog inte VP kompressor bli av med värmen, du får försöka kolla om den snurrar, vet inte hur den ser ut men kanske i ändan på den sitter en skruv som en gammal 50 öring, öppna den,sprutar inget vatten, sätt in en mejsel ( kan skramla lite i näven så håll inte helt fast ) i axeln sitter ett spår, står den still kan den ha kärvat och då går det att vrida runt och i bland få fart på den
Den ska ska snurra hela tiden, hur mycket kan du om EL ? Har du ett universalinstrument ? Nästa steg är att kolla om pumpen får spänning, finns två sätt, ett är att öppna locket på pumpen och mäta mellan brun och blå , ett sätt är att mäta mellan plint 13 och 16 på reläkortet ,det är efter relät finns det inget där så mäts mellan 13 - 14 som är före relät, allt placerat på kort AA2 som sitter under lucka till höger i VP
Hur många ledningar går det in i pumpen, tänker på det med 0 - 10 V styrning av farten om det gör eller bara inställning fart på pumpenEdit vad har du mellan 13 och 14 bara för att kolla om relät har gått sin väg