0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Slanglängden måste matas in i fjärren vid installation.MvhD
Du får se det positivt istället då du slipper kvalster Hur hög luftfuktighet strävar du att ha ?
Du kanske kan ta en bild på fjärren så inställningarna syns och lägga upp den här så kan dom som har koll kan se om allt står rätt.Du är säker på att din mätare visar rätt ?Återförsäljaren/installatören får väl annars komma och felsöka.
För några dagar sedan fick jag en Sarara Ururu installerad. Eftersom vi har det torrt inne (30-35%) så satte jag på luftfuktningsfunktionen. Efter 48h är vi fortfarande på samma nivå som vi startade på. Innan jag ringer och klagar hos installatören vill jag kolla om det finns någon här som har någon ide om vad som kan felas och underlätta för mig och ev installatören.Vad jag tror är fel:Jag har lyckats googla mig till en servicemanual som mer noggrant förklarar funktionen och installationen av slangen och kan konstatera att de inte rekommenderar mer än en fast 90 graders böj och att denna då skall installeras inne i maskinen om man vill ha alla rör ut på höger sida, vilket är sidan vi valt. Nu har vi inte installerat en sådan utan bara böjt den och samlat ihop den med resten av rören. Vidare har vi två böjar till (inte fasta bara slangen böjd), genom två väggar på väg ut till maskinen. total slanglängd är nästan exakt 10m. Min teori är att slangen är för klämd och att klimatdelen inte orkar trycka upp fuktad luft till innedelen.Är jag på rätt spår eller har någon annan någon teori? Är det verkligen så att anläggningen inte klarar av att man har mer än en böj på ventilationsslangen med tanke på att manualen säger max en?Maskinen tuffar på och värmer som den skall. Det enda som jag tycker är "off" är att om man väljer att den skall ta in fristluft (via samma slang) så låter innedelen en del men är osäker på om det är ett normalt ljud.