Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Uponor reglercentral C-56 stängs av.  (läst 531 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik-75

• Gäst
Fredrik-75
Uponor reglercentral C-56 stängs av.
« skrivet: 01 november 2019, 17:24:51 »
Hej.

Min Uponor reglercentral C-56 för golvvärmen dör stup i kvarten men går oftast att få liv i igen om jag drar ut sladden och knackar på komponenterna i nätdelen och sätter i sladden igen.

Finns det någonstans i sverige där de kan laga den ?

Uponor säger att jag måste byta till deras smatrix system vilket då också innebär byte av alla termostaterna.

Mvh,
/Fredrik

Utloggad tc75

• Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 264
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Uponor reglercentral C-56 stängs av.
« Svar #1 skrivet: 14 november 2019, 19:08:44 »
Hej.

Min Uponor reglercentral C-56 för golvvärmen dör stup i kvarten men går oftast att få liv i igen om jag drar ut sladden och knackar på komponenterna i nätdelen och sätter i sladden igen.

Finns det någonstans i sverige där de kan laga den ?

Uponor säger att jag måste byta till deras smatrix system vilket då också innebär byte av alla termostaterna.

Mvh,
/Fredrik
Troligtvis kondensatorerna på kortet som givit nästan upp, kolla in om dom har blivit lite tjocka om magen ( svullnat ). Går att byta med lite lödning och kostar ca 5:- max , byt alla på en gång

JerrySandahl

• Gäst
JerrySandahl
« Svar #2 skrivet: 31 januari 2020, 17:45:18 »
Hittade du någon som reparerade din reglercentral, jag har råkat ut för samma problem.

Utloggad HBerggren

• Expert på värmepump
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 237
  • Älskar styrsystem
« Svar #3 skrivet: 03 februari 2020, 20:20:17 »
Vad händer om man rycker ut ställdon och rumstermostarer? Fortsätter den starta om sig? Så problemet inte i något annat. En titt på kondensatorer är vettigt om det inte går ringa in andra fel.
185 kvm med krypgrund. Element och golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 med ERS-56 300 CU Sol. Eget styrsystem som prioriterar 410P för varmvatten, överskott shuntas ut som uppvärmning. Spolar man VV så tillsätts ingen elpatron, uppvärmningen tas av helt av arbetstanken tills 410P är uppvärmd igen. Värmebaronen K2 6 kvm solfångare. Är solvärmetillgången hög flyttas värme in i 410P för att kompressorn ska stå still under sommartid. Tvättstuga och pannrum ska separeras så 750L Dalatanken ska bli hjärtat istället. Nytt FTX står och väntar på 410P ska avlida också.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi ppnar din e-postklient

Annonser

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Use CS Theme