0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Går cirkulationspumpen hela tiden men det låter bara ibland? Vad har du ställt termostaterna på? Du kanske har för hög värmekurva så att flera termostater stryper flödet?
Då jag aldrig bott i villa innan har jag tyvärr dålig koll på värmesystem, men gissar på att systemet skall rulla på som det ska. Jag har inte uppmärksammat några felmeddelanden eller liknande.Allt verkar vara inställt på auto i systemet och det låter vare sig termostaterna är helt öppna (28grader) eller om jag ställt den lägre.Det enda jag kan se i systemets display är att kompressorstatus är igång när det börjar susa.Samt att jag då hör vid pannan att den arbetar.
Den ökar flödet när kompressorn går.Du kan kolla i servicemenyn (håll inne bakåt i 7 sek i huvudmenyn för att aktivera service).Gå in i 5.1.14 och kolla akutella inställnigar?Gissningsvis står där "Radiator" och DUT = -18,0 C?Det du då kan prova är att ändra till egen inställning och ändra "dT vid DUT", ett högre värde borde minska suset.
Är det när den värmer huset, eller varmvatten som det susar?
Har du trimmat in de nya strypventilerna i botten av elementen-låter som om flödet över elementet är för högt.Du ska ha 4-6 C tempskillnad mellan toppen och botten av elementet med öppen termostat.låter konstigt att din vp skulle generera ljudet om du inte ändrat varvtal på cirkulationspumpen.