Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT 290 A/W, koppla bort utedelen utan larm?  (läst 1012 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Örjan Lax

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 55
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
IVT 290 A/W, koppla bort utedelen utan larm?
« skrivet: 02 augusti 2019, 07:19:06 »
Hej,

Jag har en IVT 290 A/W innerdel med Optima 700 utedel.
Men utdelen är trasig och ny värmepump kommer snart installeras. Fram till dess skulle jag vilja koppla bort utedelen så jag kan göra i ordning husgrunden samt riva rören till innedelen för att kunna fixa till i pannrummet.

Men hur gör man det utan att få larm? Innedelen går som ren elpanna (inställd parameter) men bryter jag spänningen till utedelen så larmar det för motorskydd mm.

Jag vill helst koppla bort även rören hela vägen från utedelen ända fram till innedelen men då lämnas växelventilerna öppna i ena änden. Borde det inte gå att låsa dom i ena läget, typ koppla bort dom rent elektriskt, för att vara säker på att de inte slår om. Pumpen behöver så klart också kopplas bort.
« Senast ändrad: 02 augusti 2019, 09:28:01 av Örjan Lax »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!