Hej! Jag är ägare av en Toshiba M18 Duo (installerad 2013) som efter ett strömavbrott har slutat att fungera som den ska. Jag får upp felkoderna 02 och 19 och har haft ut en tekniker som konstaterade att det är två kretskort som lagt av, både på utedelen och på en innedel (har två inomhusenheter). Priset för att laga nuvarande pump skulle kosta mig nästan lika mycket som att skaffa mig en ny påstod han. Någon garanti har jag inte kvar och hos försäkringsbolaget har jag egentligen inte mycket att hämta, eftersom det kommer kosta mig skjortan oavsett.
Så... hur skulle ni gjort? Är det någon som har pejl på vad nya kretskort kan tänkas kosta, och om det öht är värt att bekosta det? Jag har en innedel på entréplan och en i källaren. Jag går i tankar att skaffa mig en ny pump och strunta i två innerdelar (dvs offra den i källaren, även om den kommit till användning). Som jag förstått det kan två enheter vara mer ineffektivt och opålitligt? Rätta mig gärna om jag har fel!
Det känns dock surt att behöva byta ut Toshiban eftersom den ändå är förhållandevis fräsch och ny, för visst borde den väl hålla mer än sex år? Vägled mig! Tack!