0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har en stihl ms200 motorsåg som läckte bränsle. Beställde efter reservdelar, bränsleslang, filter, luftfilter och tändstift och bytte. Monterade ihop och blev besviken då den nu inte ens vill starta Läste ett tips på att man kunde lägga lite bränsle på luftfiltret och startade den då var det troligenproblem med bränsletillförseln. Testade det och den startade för en knapp sekund och dog igen. Tog helt bort luftfiltret sedan och då kunde den starta men vid gaspådrag dör den direkt. Den orkar knappt gå på tomgång.Något tips var jag skall leta vidare? Har inte ändrat nåt på den förutom delarna jag bytt till nya originaldelar. Före fungerade den bra men tanken blevtom snabbt då bränsleslangen läckte samt att den ville dö då man skulle såga omkull trädet (lutade sågen)
Byt membran i förgasaren.
Och då gäller det att ha ny tätning mellan förgasare och blocket, det är där pump-pulserna kommerAtt använda Alkylat-bränsle så måste det ges mera på bränslenålarna
På små motorsågsförgasare med inbyggd tryckstyrd bränslepump så är ett vanligt problem att det har kommit in fukt i utrymmet utanför membranet, så att returfjädern rostar sönder. Det brukar finnas ett litet lufthål i ett hörn av plåtlocket, och naturligtvis kan även annat än luft ta sig in där.
Du har ju troligtvis även en slang som går till vevhuset och som driver bensinpumpen via pulser. Min far lämnade in sin vedsåg på en firma dom konstaterade att vevhuset var spräckt och skulle bli för dyrt att laga. Jag tog hem sågen och hittade en spricka i slangen byte den till ny original slang för 79 kr (har jag för mig) sågen går hyffsat fortfarande och det här var nått år sen vet inte om dom trycksatte vevhuset på firman och konstaterade läckage eller hur dom ställde diagnosen.