0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hoppas det ska gå att öppna filerna lättare nu
Hej, fick installerat en Nibe f1255-6kw för ca 1 månad tillbaka. Har funkat bra tills igår kväll. Då den verkade fastna efter körningen av tappvarmvatten.Haft driftprioriteringen inställd på 25 min varmvatten och 180 min värme.Vad kan problemet vara? Hade hit rörmokaren idag som rensade smutsfiltret till köldbäraren, sen verkade den fungera som den skulle, men stannade upp efter körningen på 25min varmvatten.Har loggat med usb som jag kan lägga in om någon skulle vilja hjälpa till med detta problem.
Det som är knepigt är att den i princip samtidigt får problem med både köldbärarflödet och värmebärarflödet.2019-02-12 kl 15:05 drar båda cirkpumparna upp på max och sen börjar den larma på både hög kondensor ut och låg KB-ut temp.En sak till som är skum är att cirkpump GP1 ligger runt 25-30 % innan larmet och 65-70 % vid husvärmning efter larmet?Undrar om det verkligen är luft som är problemet eller om det är glapp i grejerna?Det ser inte stabilt ut, gissar på att problemen kommer fortsätta och jag tror det är nått i styren som måste bytas ut.
....... en från några dagar tidigare när då jag tror pumpen gick som den skulle.........