0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, så där drygt ett år senare var det dags att rengöra inomhusdelen igen. Förra året vågade jag inte ta bort höljet men jag gjorde ett nytt försök igen. Två skruvar bort för höljet och en för den del där WIFI-sändaren sitter och sedan försökte jag försiktigt dra höljet mot mig (riktning från väggen). Den lossade i nederkan, ca 2 cm men inte där uppe. Jag vågade inte dra mer med risk att förstöra höljet. Så jag satte tillbaka höljet igen. Därefter körde jag med Q Effect utan att ta bort höljet precis som tidigare år. Sprutade efteråt med vattenstråle. Ren och fin.Är någon duktig på att ta bort höljet och kan förklara hur man gör?Efter rengöringen fick jag en tråkig bi-effekt . Luftflödet till temp-sensorn måste ha ändrats för nu tror pumpen att det är ett par grader varmare än vad det verkligen är. Detta har inneburit att jag får ha pumpen inställd på 27 grader för att få samma temperatur i luften som tidigare, då pumpen var inställd på 23 grader. Höljet ser ut att ha hamnat på samma position som tidigare men jag är inte säker. Tips på lösning någon? Tack för svar.
Felet med sensorn är nu löst. Jag hade spänt skruvarna i chassit väldigt löst och då har värme från pumpen läckt in till sensorn som därmed trodde att det var varmare i rummet än det eg. var. Så nu funkar den som tidigare, inställning på 23 grader räcker.Att ta bort höljet lyckades jag inte med. Men det kan vara så att fodret till fönstret under pumpen gör att jag inte får loss höljet.