0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hallå.fick en b ras-13 installerad i måndags och är nu lite förbryllad. på kvällen -10 grader och bara nån timme efgter att installationskillen åkt så stannade innerdelen.hoppade dock igång igen efter en liten stund. stannade senare igen och startade pånytt. under natten sen vet jag ej då jag sov men följande dag var det likadant.Ska det vara så ??insatallationskillen sa innan han åkte att jag kunde slå av alla element och sedan känna efter vart varmluften inte riktigt nådde och då slå på elementen i dessa rum. Är detta ett bra sätt att trimma systemet ??Det var dock svinkallt överallt på övervåningen på morgonen då jag hade tänkt "känna efter" så jag slog på alla element som var på innan pumpen kom in i huset och det kändes som om jag hade kunnat "slipa skridskorna" på elmätarn just då !Är nu lite förbryllad då jag inte alls haft nån wow-känsla hittils med min toshiba.under tisdagen var det -5 och det var ca 23 grader just i den nedre hallen där innedelen sitter men tyckte att det var stor tempskillnad t.o.m i rummen anslutna till denna hall och som sagt ingen kännbar effekt alls på övervåningen. under natten var den inställd på 24 grader och fläkthastighet 3. på morgonen då jag tyckte det var kallt provade jag att ställa in den på 28 grader och hastighet 5 och det var då jag fick upp halltemp till 23.Ska det vara så här med denna välomtalade värmepump eller gör jag någe fel eller gör pumpen någe fel
Tänkte bara passa på å fråga om hur ni erfarna användare gör med allt vatten som rinner ur utedelen och bildar en mindre bandyplan intill grunden på huset. Kör ni med hinkar eller kan man leda bort vattnet från huset ? Tänkte liksom att det kanske inte är så bra om en massa vatten (när isen töar) rinner ner precis intill grunden på kåken.Numera nöjd Toshiba B-13 ägare / Can-man