Nu har det hänt två gånger under hösten att kurvan spontant nollställt sig på bergvärmepumpen. Är det någon som varit med om något liknande? Vad skulle det kunna vara som gör det? Det är ju något oroväckande - någon dag kommer det väl hända när det är snorkallt ute och ingen är hemma och märker nåt.
Det är en IVT Greenline C7 med Rego 600 som installerades ca 2003. En gång för ca två månader sedan hände det första gången och så nu idag hände det igen. Vi märker det på att det är kallare inne. Jag kollar i gränssnittet på den mjukvara jag loggar VPn med, och allt är precis som vanligt, förutom att kurvan står på 0.0. Finjusteringen ska vara på noll så den vet jag inte om den ändrat sig, men knäckningarna är orörda. Det är så enkelt som att gå in i värmemenyn och ställa kurvan på 4.1 som den ska vara så är allt i sin ordning igen.
Mjukvaran som jag loggar med är helt orörd och jag har använt den mer eller mindre konstant sedan 2010, så det känns spontant inte så troligt att det skulle ha med saken att göra. Jag bifogar en skärmdump från eventlistan och en från temploggen från tillfället när det hela inträffade.