0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Enligt NIBE's sajt är 426 ett B-larm, "Ett tillfälligt internt fel i invertern har inträffat." Kanske någon tillfällig överspänning/spik i elnätat utlöste det? Har du stängt av arbetsbrytaren på väggen och inte bara strömbrytaren på själva pumpen?
Hej,Jo, det har jag gjort. Jag fimpade automatsäkringen efter att jag stängt av den med strömbrytaren på maskinen. Därefter har jag låtit den vara avstängd i 3 minuter, i 5 minuter och i 15-20 minuter, vid olika tillfällen. Men ändå ställer den sig tillbaka i samma läge.Efter ca en timme kommer felkoden 427 istället.Jag har den senaste mjukvaran i sedan en vecka tillbaka. Om strömmen gått tidigare under tex höststormarna, med äldre mjukvara, har inte detta fel uppstått efteråt. Bara det inte har hänt något som gör att den har låst sig och måste bytas ut.Jag har försökt få tag på en jourfirma men de jag hittar jobbar inte med Nibe
Du kan spara inställningarna på ett USB minne och lägga på de igen om det skulle uppstå något problem med förlorade inställningar. Angående luftningen så beror det nog på hur systemet ser ut, troligen inte något problem att lufta med pumpen igång. Vill du inte bryta strömmen så kan du ju gå in i service menyn och manuellt se till att allt står stilla tills du är klar.Håll oss uppdaterade på hur det går med invertern, det är spännande för oss andra med samma maskin.// Magnus