0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Efter knappt en vecka med wifi-modul BRP069B41 installerade i mina inomhusenheter så försvann den ena från listan över enheter och efter ytterligare någon dag försvann även den andra enheten och dom har nu efter ca en vecka inte dykt upp igen. Daikin Online Controller kör i läget "Out-of-Home" då jag inte är på plats i huset. Jag kan dock se att jag har internetaccess i huset och även se att det inte varit några strömavbrott. Tips och ideer mottages tacksamt. Vid kontakt med Daikin via mail refererades jag till installatören. Det är ju dock inte installatören som levererar tjänsten Online Controller så dom själva borde enligt mig delvis supportera detta själva. Något svar på den responsen har jag dock inte fått...
Ja att wifi-modulerna i mina enheter är beroende av min hårdvara som router, switch och internetuppkoppling etc. är jag fullt medveten om. Jag kan ju dock som jag skrev se att internetuppkopplingen är intakt då jag över internet kan kommunicera med annan hårdvara jag har.Köpte ju dessa wifi-moduler för att inte behöva åka 25 mil för att kontrollera och uppdatera mina enheter så om det är ytterligare specifika krav när det gäller inställningar vore det bra om dessa gjordes tillgängliga för oss konsumenter. Var kan jag hitta dessa? Om jag förstått rätt så bygger inte Daikin Online Controller på direktkontakt med mina enheter utan det är från mina enheter och wifi-moduler som kommunikation initieras mot Daikins servrar. Efter hur lång tid försvinner en enhet kopplad till mitt konto på Daikins servrar?
Ja det är så otroligt irriterande. Det har senaste dygnen kommit närmare 1 meter snö med efterföljande strömavbrott och nu -20 grader kallt. Vill verkligen veta att pumpen går som den ska och få koll på innetemperaturen utan att behöva åka till stugan. Det är ju liksom det som är vitsen med att styra och kontrollera på distans.
Hummmmm. Kan det vara så att routern har både 2,4 och 5 ghz nät.... några ”pausar” strömsparläge på framför allt 2,4 bandet och det är på detta som wifimodulerna brukar vara uppkopplade på. Testa att stänga av 5Ghz bandet på routern och se om det stabiliserar sig. ( 5 GHz är för högre hastighet men begränsad räckvidd därav att 2,4 finns kvar, långsammare men klart bättre räckvidd. )