Ja det här är under all kritik. Konstigt att Daikin_ inte försöker lösa det.
Anledningen är att Daikin_ har ett arbete som går ut på att göra en massa andra saker. Mitt engagemang på detta forum är helt frivilligt och sker av privat karaktär.
Jag har hänvisat T.S. till att kontakta sin installatör och reklamera detta, denne skall då göra en officiell reklamation till Daikin.
Så är kedjan av händelser.
Om det är fel på produkten så åtgärdas det inom ramen för garanti. Är det inte fel på produkten uten en inställningsfråga/installationsrelaterat så gör vi inget.
Men det är inte mitt jobb att göra dessa reklamationer utan slutkundens/återförsäljarens. För detta har vi en officiell reklamationsavdelning som sköter detta. Ett forum är inte rätt kanal för en reklamation då ingen kan garantera att jag läser ett inlägg.
I detta fall har det gått år 8 sidor i denna tråd och det är bara en ping-pong som inte tar slut utan ärendet måste i så fall undersökas på plats. Men inte av mig utan av installatören eller av en servicepartner.
Jag har redan gett min synpunkt om hur detta skall åtgärdas och det är igenom en 4-rörstank.
/D