0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nej jag kan inte ändra flödet till de olika plan individuellt.Jag har blivit ombedd att ha termostaterna på övervåningen helt öppna(max grader på skalan på termostatern) och sänka termostaterna på nedreplan. Det känns som det inte orkar pumpa tillräckligt med värme till övervåningen.Mvh Micke
Bottenplan är ganska ok med golvvärmen, det är lite svalt på golvet c:a 1,5m från ytterväggar och inåt,
Jag kommer fr.o.m nu att besöka detta forum minst 1ggr/vecka. Jag är frälst!
Tack alla ni för snabba svar och bra tips. Jag tror nu att jag kommer att få ordning på min golvvärme. Det är första gången jag besökt detta forum och ställt fråga. Jag kommer fr.o.m nu att besöka detta forum minst 1ggr/vecka. Jag är frälst!
Samma här!Besök hos pumpen, sedan forumet - varje dag!Det blir som en drog
Har ett nybyggt 2våningshus på 225kvm med bergvärme och Fighter 1215, 7kw med bottenplatta i betong och träbjälklag på övreplan och vattenburna golvslingor i hela huset. Bottenplan är ganska ok med golvvärmen, det är lite svalt på golvet c:a 1,5m från ytterväggar och inåt, men rumstempen är ok på c:a 20-21grader i luften. Övervåning är inget vidare, där brukar vi ha c:a 18grader igår hade vi 15grader på övervåning och 20grader på undervåning och det var -12grader ute.Kurvan står på siffran 5. Ratten på +3. Vad göra?Mvh Micke