0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
https://kundservice.cylinda.se/org/cylinda/d/transportera-kylfrys/"Det går bra att transportera det liggande. Låt skåpet stå några timmar innan du startar det."
”purjo” hann före mej, men eftersom jag hade skrivit, postar jag det också. Jag har kört en fullstor frys liggandes på släpvagn två gånger i 3 mil för kompressorbyte. Visserligen på asfalterad länsväg och firman som bytte kompressorn sa inte heller att den borde stå.Frysen var från 1972, första kompressorbyte 1987, efter 15 år.Andra bytet var 2002, också efter 15 år igen, trots att den låg efter första bytet.2016 byttes både kyl och frys mot nya. Frysen fungerade då fortfarande! På kylen hade termostaten gett upp, men det var fortfarande originalkompressorn i den och den fungerade, körde den med timer ett tag innan bytet.Så är det när man har svårt att slänga något.
aha....en rik norrman med hytte på Koster ska sälja....
Hehe, kunde ha varit så, alla norrmän på Koster är ju onödigt rika....men inga norrmän säljer hus, de köper bara. Fattiga svenskar säljer.Den här damen vill byta ut sitt skåp, det är ju redan sex år gammalt..
Det var rätt generöst av säljaren(alltså ursprungssäljaren som gav garanti) att bry sig alls om den ifall den stått i 5 . ST/N är väl att den ska ha minst 16 för att fungera normalt.