0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har nu 22 grader inne, vill ha typ 17,5 och helst aldrig mer än 20. Ställde om det nedan just nu.Gamla värden4.9.2 Autolägesinställning Stopp av värme 15 grader // Blir det över detta stängs värmen i pannan av. Stopp av tillsats 1 grader // Ingen eltillsats kopplas in över denna temp Filtreringstid 24hHar nu ändrat till4.9.2 Autolägesinställning Stopp av värme 13 grader // Blir det över detta stängs värmen i pannan av. Stopp av tillsats 1 grader // Ingen eltillsats kopplas in över denna temp Filtreringstid 5 hSAM40 larmar visst för frysning vid 10, 12 grader så medan det är fem sex grader på nätterna bör ju den kunna få värme från pumpen.Jag hade hoppats att jag kunde stå ut tills jag var färdig med huset innan jag tänkte gräva i detta, men det går inte längre nu!Jag vill hellre ha för kallt än för varmt.Just nu skulle jag helst riva ut SAM40 och borra ventiler i väggarna, då kunde jag stänga av värmen i F750.Tips?
Värmekurva 4 (-9)Innegivaren visar bara tempen. Den styr inget
Börvärde/ärvärde på framledningstemperaturerna?Fram 19,8"Beräknad framledning" ? 20Returledningstemperatur ? 15,2
Jag har kollat tempen på tilluftventilerna, de är mellan 14 och 16 grader.
15, 16 och 0 har jag uppifrån och ner.
Hmm.mSkriv alla värden i den menyn (6st borde det vara?)
Ok,T1. -15. 16T2 018T3 1518Ja var soligt i eftermiddag
Innegivaren visade 21,6 avrundar till 22Innegivaren sitter i hallen mitt emellan sovrummen i norr och vardagsrummet kök i söder med typ 7 stora fönster.
Skiner solen på den? (Troligen inte)Desperation:Testa kör nattsvalka eller öppna ytterdörren en timme så borde huset ge ifrån sig lite värme!