0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja hur mycket tillsats har du haft totalt, det är billigare med lite elspets, än att borra, Senaste 2 åren har jag haft 3,2h elspets.
hur många kw har du nu på pumpen? du kanske klarar dig med en 1245-6 som jag har, och med större element får du lägre framledning, och billigare gång. Isolering är det billigaste sättet att sänka värekostnader, men kanske inte det roligaste.
............ Isolering är det billigaste sättet att sänka värekostnader, men kanske inte det roligaste.
Helt rätt DonPablo och dessutom underhållsfritt, ingenting som går sönder!
Sådär sa dom på 50-talet också.. "Isolerar gör man bara en gång!" Men om 10 år finns det säkert "nanomaterial" som alla återigen tilläggsisolerar huset med... Tilläggsisoleringen tar aldrig slut!
Mitt förslag lösa ditt problem(?) med att isolera gav jag för att du anser att du har ett grunt borrhål. I stället för att lägga pengar på ett till hål så borde det vara smartare att minska värmebehovet.Jag tilläggsisolerade mitt hus rum för rum invändigt under några år just för att borrhålet blev ganska grunt (140m) och som sagt investering i isolering sparar pengar och behöver inte lagas eller bytas ut efter 15-20 år.