0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej 1. Ja det är samma kompressor2. Vi stödjer inte denna systemlösning, men så länge man inte avfrostar marken borde det fungera Vad jag förstår har du inte följt Nibes systemlösningar för din egen anläggning. Om du inte skulle göra det med en Atria från oss så skulle du säkert få till en intressant kombination med det bästa från 2 källor.mvhAdam
Hej Vi har många nöjda Atriakunder i höjd med Piteå och norröver. Många vill eller kan inte borra eller gräva. I och med att Atria ger bra COP generellt och hänger med ner till -20 utan COP sjunker under 1,5-2 beroende på radiatorsystem så är det mer ett dimensionerings/investeringsfråga. Många väljer nog också Atrian för att det blir en lägre investering. Men jag håller med dig om man har möjlighet att gräva eller borra är det ett minst lika bra alternativ.
Diff ca 5 grader med -4 ut och retur på ca 1-2 grader vid minus 2 ute.
Citat från: Janne El-Energi skrivet 01 februari 2006, 18:07:43Diff ca 5 grader med -4 ut och retur på ca 1-2 grader vid minus 2 ute.Vet inte om jag tänker snett men hur kan det bli retur på 1-2 grader om det är minus 2 ute ?
Citat från: rca1959 skrivet 06 februari 2006, 14:33:19Citat från: Janne El-Energi skrivet 01 februari 2006, 18:07:43Diff ca 5 grader med -4 ut och retur på ca 1-2 grader vid minus 2 ute.Vet inte om jag tänker snett men hur kan det bli retur på 1-2 grader om det är minus 2 ute ?Så vitt jag kan förstå är det inte möjligt att höja tempen på brinen högre än vad utetempen är, men även jag kan ha fel. Mer troligt är väl att tempgivarna visar fel eller att avläsningen skett tätt inpå en avfrostning.Men vad vet jag...