Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Nibe Uplink™ premium är det värt det??  (läst 11012 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LordMegaMan

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Nibe Uplink™ premium är det värt det??
« Svar #15 skrivet: 06 oktober 2019, 22:02:34 »
En sak som kanske gör att det skulle vara värt att köra Nibe Uplink Premium, är Tibber. De har en lösning där de kopplar upp sig till värmepannan från nibe och köper El på kvällen när elpriset är lågt. Jag undersöker likande del för elbil. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Jag undersöker saken intensivt efter elbils köp där de har motsvarande model, köper elen på natten och laddar bilen då.

https://tibber.com/se/store/produkt/nibe-uplink

PS. Jag jobbar INTE för tibber eller NIBE och har ingen ekonomisk vinning i detta alls DS.

Utloggad mysman

• Ännu inte på något vis
  • Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 412
  • NIBE F370 -15, Klimatzon III
SV: Nibe Uplink™ premium är det värt det??
« Svar #16 skrivet: 07 oktober 2019, 11:12:40 »
Nibe Uplink 'Smart price' gör redan detta, finns ingen anledning att koppla in en extern tjänst.  ;)
Frånluftspump NIBE F370 (+5,6kW) Värmekurva 7(+1), punkt 14°(-3°), Fläkt 65%, fläktsynkdrift 55%, Värme av >16° dygnsmedel (50% fläkt via X7), Elpatron av >13° dygnsmedel (trendb.gräns 6°), Transfertid 45 min. Ext.termostat -12° eller lägre = Fläkt 60% & vv 50°-51°(AUX), vv-Ekonomi start 46°/stop 52°, CP läge I, G3 luftfilter (20mm) Loggning USB parametrar i LOG.SET samt Excel

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi ppnar din e-postklient

Annonser

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Värmepumpar i Stockholm
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Use CS Theme