0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rapport från Tornedalen: Nu har utomhustemperaturen sjunkit till -20,6, och temperaturen i köket följer med neråt.Pumpen ställd på fläktläge tre, max temperatur. Vid pumpens insug mäter jag nu 24,7 grader, och den blåser ut 36,4-gradig luft. Deltat är alltså 11,7 grader. Med 10,2 m3/min så ger det 2,58 kW effekt. Ska den inte orka mer än så? Den borde ge någonstans kring 4,5 kW i den här temperaturen om jag läser Daikins material rätt.
Du har 24,4 grader in i pumpen. Då är det inte bara Daikinpumpen som värmer?Samsung i samma hus + element?
Där sa du något 24,4 grader in får den inte till sig kallare luft än det så förstår man varför den varvar ner
OkejDå verkar inte fläkthastigheten begränsa effekten.Kan inte Daikin men den bör styra på givaren på luften in. Ögat styr nog bara fläktriktning mot en punk om den är kallare än övriga rummet. Så gör I-see på Mitsubishi. Ingen vägg nära framför pumpen så att luften styr tillbaka?Tycker inte att du borde ha 5 grader skillnad mot tak och rum. Den borde iallafall ge upp mot 50 grader ut om du har 24,5 in även vid så låga utomhustemperaturer om du ställer den på 30 i börvärde. Den ger inte högre utblåstemperatur ut om du mäter 10 minuter efter en avfrostning?