0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Blandningsventilen?Det kan också vara typ en backventil i en blandare som är otät och släpper genom kallvatten till varmvattensidan.
höjer du till 70 grader så slår du ut värmepumpen och det går på el. Inga larm finns om inte installatör satt ett externt. Bästa du kan göra är att sätta en smo 20 till utedel, och du låter panna köra varmvatten. Du kan styra så att den shuntar ut med automatik men får ställa shunten ganska lågt, alltså kurvan då spärrar du öppna signalen via en reläutgång, pannan shuntar då ut tillskottt, utedelen kör bara värme, och pannan varmvatten, .På så sätt får du gott om varmvatten. och faktiskt bättre värmeekonomi.Vi gjorde denna lösning till en väninna till mig och hon sänkte sin förbrukning med 600 kw under mars 2017, varmt och gott i huset och gott om varmvatten. då kör värmepumpen på flytande kondensering. Med evp kör den på fastkondensering. EVP 270 var ett sorgebarn tillsammans med 20xxserien.
Då borde jag väl bara ha problemet med en kran/dusch, eller? Jag har samme problem med alla. 2 av mina kraner och duschen är bara 2 år gamla.
höjer du till 70 grader så slår du ut värmepumpen och det går på el.