0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mitåt termo där har en kapilärfunktion såg inte riktigt men vart går röret som syns bakom kabeln på fotot eller är den blindad Vet inte vilken bild och kabel du menar? Går upp och skruvar in och ut båda insex på kopplet nu för att se om returen är stop skruva dom insexer som sitter i kopplet på dom kalla kan vara något skit annars vet jag inte vad det kan vara men stopp i flödet är det till dom två kalla
Det är inte säkert det är ettrörsystem, 2-rörskoppel ser likadana ut.Hade du provat att stänga de radiatorer som är varma?Stäng samtidigt termostaten på golvvärmecentralen (vita ratten nere till vänster).Om de 2 kalla radiatorerna då fortfarande är kalla så kanske du måste backspola grejerna.Lite bekymmersamt om det inte finns nått smutsfilter, min gissning då är att radiatorerna kan ha slammat igen.
Det som slår mig , du säger det kanske ett 2 rörs då måste det sitta några t-kors någon stans och i så var
Vad menar du? 1-rör och 2-rörskoppel ser likadana ut.http://www.mma.se/produkter/radiatorkoppel-flex/2 rör kommer upp ur golvet, om det är 1-rörsystem så går returen vidare till nästa radiator.Om det är 2-rörsystem så grenar sig de 2 rören under golvet (går inte att se om man inte bryter upp golvet) till övriga radiatorer.
Hejdetta har gjort.-motionerat ventiler ( fler gånger)-luftat element flera gånger ( när jag tömde 5liter vatten kom det till slut ljummet vatten, dock kalla igen sedan)-Luftat hela systement fler gånger-Fyllt på när det behövts-Luftat golvslingornas ventiler och motionerat dem-fyllt på expansionskärl till 0,5bar då det bar mkt dåligt med tryck, håller nu trycket- Öppnat alla returer på radiatorer-Provat stänga retur på de varma och höjd de 2 pumparna till läge IIIIngen värme på dessa 2 radiatorer fortfarande....suck!