0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tycker det ser ok ut .En fråga du har vv på 43grader tycker du att ni får tillräckligt vv eller är det lite dåligt,sen har du 2 graders "delta" på köldbäraren samma som jag nu när det är ganska så kallt så sjunker köldbärartemp. lite men du skall helst inte ha kallare än -2 på retur in, givetvis desto varmare temp.där ju effektivare går värmepumpen. Har du kollat smutsfilter och cirk.pumpar radiatorpump på läge 2 och köldbärarpump på läge 3 så ska det väl bli bra.
RUM GT5 Börv 19,3 nuv 21,3
CiteraRUM GT5 Börv 19,3 nuv 21,3Det här indikerar på att du har en för hög värmekurva. Du har varmare än du önskat.. Börvärdet är högre än är-värdet..Du borde kunna sänka värmekurvan en del, osså sen höja rumsgivaren till önskad rumstemp!kan väl spara nån krona osså ge dig jämnare värme
Om det blir varmare eller kallare vid olika temp ute har jag inte tänkt mycket på..Än..ska tänka mer på det
Värmebärare UT GT8 41,8Värmebärare IN GT9 36,3
Det skulle helst tex Roland kommentera, jag tycker det ser bra ut.Det jag kan misstänka är att du har rätt mycket starter, ja vid normal temp alltså.CiteraVärmebärare UT GT8 41,8Värmebärare IN GT9 36,3tempskillnaden ska va lite större, men det är lite lurigt att få till rätt och riktigt.Visst har du två pumpar på varma sidan en i VP osså en på rad. kretsen!?Dom måste va i harmoni, nu tycks dom va det.Därav min tvekan! Tokbra att pumpen går oavbrutet vid kyla så ska det va!! Den kan gå i veckor utan att det gör nåt. Den trivs faktiskt ungefär som en taxi, alltid igång håller jättelänge Hoppas Roland läser det här!!