Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: FH35 - auto, viloläge  (läst 1312 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Chippe

• Kan värmepumpar
  • Antal inlägg: 89
  • Värmepump eller värmepumpar?
FH35 - auto, viloläge
« skrivet: 19 oktober 2016, 20:23:13 »
Nu är den på plats och det värmer skönt, funderar dock på driftläget. Har satt den på Heat (solen) och fläkten på auto men men maskinen går aldrig in i viloläge. Inte förren jag kör auto på vinkeln (L-vane-R) kan pumpen ibland varva ned och vila lite.

« Senast ändrad: 20 oktober 2016, 20:55:11 av Chippe »

Utloggad Fuzz

• Kopplar allt själv men är inte
  • Expert på värmepump
  • Stad/land: Gnällbältet
  • Antal inlägg: 451
  • Kön: Man
  • fd vvs lärling
SV: FH35 - auto, viloläge?
« Svar #1 skrivet: 20 oktober 2016, 16:52:16 »
Blir det inte varmare runt pumpen som den känner av när du kör L & R? Står den bara och blåser rakt fram blir det väl inte så varmt där pumpens tempmätare sitter
Timmerhus från 60 talet, 85m2 boyta+ 75m2 källare , 30 m2 uppvärmd gäststuga via egengrävd kulvert, dåliga 3-glasfönster. Egenbyggd mekanisk frånluft med utblås till garaget. Klimatzon 3. Ombyggt från högtemp ( 75 °c) till lågtemps (45 °c) system med klassiska sektionsradiatorer. Planerad utbyggnad

Egeninstallerad begagnad vedex 2000 som samkörs med Lunnatekniks LVVP LTEVI 11,2 kW mot 300l + 1700 l + 500 l ack , 5 kw LLVP som backup och AC

Vintern 2015/2016 är den första vintern som jag sluppit frysa inomhus sedan jag flyttade in.

Utloggad Chippe

• Kan värmepumpar
  • Antal inlägg: 89
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: FH35 - auto, viloläge
« Svar #2 skrivet: 20 oktober 2016, 20:54:52 »
Jo, det är precis som du säger. Kom på det och "tog bort" tråden men det verkar inte som man kan ta bort första inlägget.

Utloggad Fuzz

• Kopplar allt själv men är inte
  • Expert på värmepump
  • Stad/land: Gnällbältet
  • Antal inlägg: 451
  • Kön: Man
  • fd vvs lärling
SV: FH35 - auto, viloläge
« Svar #3 skrivet: 21 oktober 2016, 07:53:09 »
Det gör inget att tråden är kvar tycker jag. Säkert någon annan som undrar om samma sak och kan läsa svaret här.
Timmerhus från 60 talet, 85m2 boyta+ 75m2 källare , 30 m2 uppvärmd gäststuga via egengrävd kulvert, dåliga 3-glasfönster. Egenbyggd mekanisk frånluft med utblås till garaget. Klimatzon 3. Ombyggt från högtemp ( 75 °c) till lågtemps (45 °c) system med klassiska sektionsradiatorer. Planerad utbyggnad

Egeninstallerad begagnad vedex 2000 som samkörs med Lunnatekniks LVVP LTEVI 11,2 kW mot 300l + 1700 l + 500 l ack , 5 kw LLVP som backup och AC

Vintern 2015/2016 är den första vintern som jag sluppit frysa inomhus sedan jag flyttade in.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?