0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har de äntligen kommit med låglaktosmjölk som går dricka och som smakar som det ska.Hoppas nu att försäljningen tar fart så man slipper läsa fler snyftreportage om att vi kunder inte väljer deras produkter.
Jag tror du borde bekymra dig mindre för maten du stoppar i dig, det känns inte sunt med ditt fokus på rapporter om än det ena än det andra.Jag tror du riskerar må sämre av att läsa alla rapporter än du skulle må av den mat det varnas för...Skulle D-vitamin vara bra eller dåligt baserat på den rapport jag antar att du lutar dig mot när det gäller ditt bekymmer?
Nej, det med D Vitamin var faktiskt Ingen Rapport. Det var en kollega och andra svenskar som sade att de tar D Vitamin tillskott. Känner även folk från tyskspråkiga länder som äter D Vitamin tillskott.Vet inte om det är bra eller dåligt. Men i alla fall i norra Sverige behövs det kanske?Men Norrmejeriers filmölk köper jag regelbunden.
Du ska nu trycka i dig grymma mängder d vitamin för att bli konstig. Äter man "normal" mat behövs inga tillskott om inte läkare ordinerat.Själv har jag helt försökt sluta med mjölkprodukter då magen inte klarar av varken laktosfri eller vanlig mjölk. Några kor finns inte i närheten heller. Fick tidigare av min morfar som haft kor tills nu, 79 år fylld...
D-vitamin är oerhört viktigt. Brist på D-vitamin leder till ett antal olika sjukdomar. Lyssna gärna på pensionerade läkaren Nils Simonsson här:Där berättar han lite om effekterna av just D-vitamin. Jag har varit på en föreläsning av denne person där han berättade åtskilligt mer just om vikten att få i sig D-vitamin. Om jag äter D-vitamintillskott? Yes. Dricker jag whisky? Yes. Röker jag? Yes. Tre goda ting kan inte vara fel.