0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
men att det skulle vara förbjudet att byta vanliga rör till led rör som är ce & rohs godkända ser jag som konstigt.krister
Citat från: greven1 skrivet 18 augusti 2009, 12:23:06men att det skulle vara förbjudet att byta vanliga rör till led rör som är ce & rohs godkända ser jag som konstigt.krister Förbjudet
Citat från: utopiazz skrivet 18 augusti 2009, 12:57:12Citat från: greven1 skrivet 18 augusti 2009, 12:23:06men att det skulle vara förbjudet att byta vanliga rör till led rör som är ce & rohs godkända ser jag som konstigt.krister Förbjudet jaa om man skall tolka Susanne Sundström på elsäkerhetverket så är det så !! läs elsäkerhetsverkets hemsida.krister
I teorin kan de börja brinna.......I praktiken finns det tillbud med lysrörs-armaturer som fattat eld med vanliga kvicksilverrör och överhettade komponenter.Jag kan i paktiken steka ägg på trafon till Rustas/Julas billigaste kineslysrörs-armatur med vanliga godkända kvicksilverrör.
teltur har du provat lysrören o test prylarna jag skickade ??krister
Man måste ha en mätare som mäter effekt korrekt. De enkla som inte hanterar reaktiva laster kommer att visa för mycket eftersom cos fi inte är 1 i gamla lysrörsarmaturer.Jag kollade med en enkel Classemätare på en gammal 18W armatur och den visade ca dubbelt mot Conradmätaren som korrekt hanterar reaktiva laster.