x
Tack Håkke! Då kommer följdfrågan, var sitter GT9?? :-)
Ja tycker det borde vara den som sitter i bakkant till vänster om du ser rakt bakom undre delen av elpatronen. Du ser de två vvx och ovanpå den till vänster ser du en givare innanför isolering. Tycker det borde vara GT9, men lär nog vara ett himla bök att byta, plåten på vänster gavel måste nog bort och har man som jag köldbärarrören som går in där lär det inte bli en rolig uppgift. Möjligt man kan flytta GT9 till T-stycket där vb in kommer och retur från vv manteln går ihop.
Gör så här först för att avgöra om GT9 visar rätt: Gå in i instalatörsmenyn 5:10 och kör vb pumpen kontinuerligt
(OBS! Stäng av ev sommarurkoppling först då vb pump endast går vid kompressordrift då) och jämför GT8 med GT9 efter några minuter, visar de samma sånär på nån/några tiondelar är det troligen inget fel på GT9, men visar GT9 ett par grader lägre har du nog orsaken där. Sänk iså fall varmvattentempen och kolla kopplingsdifferensen till/frånslag av varmvatten.
Har du t.ex. +48 grader inställd varmvattentemp och kopplingsdiff på 5 grader slår GT9 ifrån vid halva kopplingsdiffen 48 + 2,5 grader =+50,5 grader. Då kan GT8 vara uppe i +58 grader beroende på cirkpumpens hastighet.
Du har samma vp som jag och den skall ju klara +65 med enbart kompressor, har dock aldrig provat. Jag har mitt vv ställt på lägre temp och har större kopplingsdiff för att få ned antalet starter, komforten är ändå bra.