0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Är det en jordglob på över raden?
Får nog försöka fixa det.Fast har samma problem med den vackra
Hade jag köpt en M hade jag nog spärrat alla hastigheter under 1800 varv för att slippa rampningen, som jag ser det så leder den bara till större problem med övertemperaturer och stopp som följd av smörningssekvenserna.
Mmm, det kan ju vara bra om man behöver mer effekt, för mig skulle det vara bortkastade pengar.Som jag ser det så fungerar smörjning på detta sätt:1. Smörningen fungerar som tänkt, och maskinen har 100 000 drifttimmar som beräknad livslängd.2. Smörjningen fungerar inte som tänkt, och livslängden förkortas.Visst, man kan minska problemet genom att ge den en skvätt olja varannan timme, men hur bra är det.Nu vet jag ju inte om det är ett smörjningsproblem, eller ett oljeåterföringsproblem, om det är oljeåterföringen som inte fungerar på låga varv så kanske smörjningen fungerar som tänkt även vid låga varv, men kör man kompressorn för länge på så låga varv så kan all olja hamna ute i förångare eller kondensor...Så länge man inte får veta exakt vad som är problemet så känns det säkrare med ett högre minvarv, det garanterar smörjningen och ger färre drifttimmar på värmepumpen, låt vara med något fler (kanske) start och stopp.
Här är en film när en smörjning mot huset precis blir klar https://www.dropbox.com/s/mca2oy3qks1luij/Video%202017-03-28%2018%2043%2041.mov?dl=0
Visst var det där en smörjning mot VV tank och inte mot huset?