0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Har kollat min några ggr och det är ju svårt att veta om den går på samma växel hela tiden om man inte står vid den.
Hmmm Snabba pengar. Alt att dom får "hyra" duschslangen. Eller kanske bara stryk.Nä, kallvatten tortyr blir nog bra.
Vet bara att min ÅF hörde av sig och sa att uppdateringen är på g men jag är och kör skoter i fjällen, så till veckan borde den finnas tillgänglig.
Hej!Ny här men har tjuvläst en del, framförallt den här tråden. Har precis uppdaterat min Thermia Inverter M. Nya programvaran heter Genesis 4.0.Har också undrat lite varför den aldrig kör på de lägre växlarna. Men nu står den och tuffar på ettan i 1204RPM. Skriv om det är nåt ni undrar så kanske jag kan hjälpa. (är rätt grön på såna här maskiner)Förresten. Hur får ni fram de mer detaljerade graferna? Jag hittar ingenstans. 60-70-80 vet jag om. Mvh
Spännande med ny programvara, sen borde man få installerad, men växel 0? det är väl växel 5 eller nåt på så höga varv? Nu när jag har 6° varmt ute går den iaf ca 25 min på ettan och sen stannar den. Funderar på produktionen av varmvatten som från början är inställd på att gå på 5 lägsta växel och 7 på högsta växel, fritt översatt mellan 6,5 och 9,5 kw. Jag tänker att man kan ställa in den på växel 1 - 9, dvs mellan 3-12 kw, är det bättre att den producerar varmvatten snabbt på 12 kw än långsammare på 9,5 kw? Jag menar om den tar 1 kw och ger 5 kw isch så är väl produktionen mest lönsam på högsta växeln, eller tänker jag helt fel?
På nya programvaran så står det vilken växel och rpm som används redan i dropdownmenyn vilket ju är en förbättring. Där stod det växel 0 när den körde smöjning (3600rpm) växel 5 är något lägre. Vilken växel som är mest ekonomisk för VV vet jag ej men borde ju finnas en "fart" som är optimal.Men fortfarande nyfiken var ni hittar de detaljerade graferna och dylikt?Likaså loggning, sker det på usb-minne direkt i fronten eller är det mer avancerat i RJ45-uttaget?Mvh