0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag förstår vad du menar men när pumpen startar så tar det tid innan den får svar från hus o tank så då hinner den gå upp i effekt. Alltså -40 intergral triggar start men det tar tid innan är värdet vänder och blir mer än bör värdet. Och därför väljer den att lägga i högre växlar efter ett tag. Har idags läget 17min som växlingstid. Den växlar tillbaka till trean efter ytterligare en kvart så problemet är litet. Skulle nog få ett liknande bekymmer om pumpen skulle starta på ettan, tror jag. Detta är inget fel vill jag påpeka utan bara en reflektion.
Mlöf, vad har du för mjukvara? Version? Tänkte på online..Kan jag öppna mina loggar med något program som jag loggat pumpen och se något? Har loggat på ett usb minne.Var det en fördel för dig att sätta 17min på kompressorväxlingen framför 5?
Ska kolla mjukvara. Har ej provat kolla loggar själv så jag vet ej. Lämnat dom till ÄF. Växlingstid har jag ökat för att pumpen inte ska rusa iväg mot tank o hus. Har för tillfället lagt alla förbättringsförsök på hyllan i väntan på ny programvara.
Min programvara. Vet inte om det är samma som inverter 3-12.
Lägger in en bild på vad lite olika varvtal ger för uteffekt och COP på en inverter M.Det intressanta är att Inverter L ger exakt samma värden som en Inverter M vid samma varvtal. Inverter L arbetar inom ett högre varvtalsområde än M, så frågan är vad som egentligen skiljer dom 2 modellerna åt förutom mjukvaruskillnader i varvtalet, förmodligen lite mindre värmeväxlare i M för att få ner kostnaden?