0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
I'm backAngående tempen har jag aldrig sett pumpen växla ner om tempen har varit högre än 33g innan uppväxlingen till trean. Fast tidsfaktorn kan kanske påverka det också.Dom här ca1,5 h som den går på låga växlar . För när trean är ilagd så växlar den sällan ner .Blir fundersam om det finns flera mjukvaror/styr när inverter 3-12 säger att default är 85g på FL när min default är 65g.Har inte provat ändrat max FL sen start, då den blev satt på 50g tror jag.Samma sak med växlingstiden då någon skrev tidigare att default var 20 min när min är 5 min.Låt oss vara lite snälla med varandra och" bre i'nt ut texten så myche".(pitemål)
HejHar inte läst allt i tråden men vill återkomma till frågan;Någon som vet vilken är rekommenderad radiatorvolym per avgiven kW för respektive invertermaskin så att den ska fungera tillfredställande?Min inverter L fick utökad radiatovolm och fungerar därefter tillfredställande.Jag har dimensionerat radiatorerna så att sammanlagd effekt från dessa är 7322 W vid dt 20Effektbehov vid dut (-11gr) är 8500 WKör endast med utegivare, ingen tank, öppen planlösning, inga termostater och jämn värme i 130 kvm Skånelänga.Nöjd Inverter L ägare