0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
ähh kom igen nu den startar på 3 kw du tillför ca 1000watt per steg efter det konstant flödet du måste upprätta i exemplet är 0,28lps för säkerställande att alla ytor ger ifrån sig den energi fastigheten linjärt behöver säkerställer du inte flödet får vi delar som inte exakt avger dem Watt ytan behöver , Då tvingas du övertempera dem ytor som har flöde för att kompensera förlusten av växlingsytor,,, Och det vill vi inte Ha eller hur Räkna med flödet som skall vara och hur mycket det påverkar temperaturen vid effektökning, så ser du Vi vvsare ska göra värme till ett hus inte en reglerkälla för en sipporator slår tempen på Dem ynka grader runt börvärdet är det en fullgod reglering Fan det är knappt att en DUC på fjärr klara i alla driftlägen att hålla börvärde på framledningen i alla drift fall , och då är dem sekvensstyrda med 2 ventiler med olika KVS värden då den stora ventilen som ska klara toppeffekterna hamnar grovt utanför sitt reglerområde Sen tycker ni det är katastrof om vi övertempererar 1° Det är mer än fullt acceptabelt !
En PID-reglering är nog det bästa. Betydligt smartare än PI. Fastighetsmaskiner ,ofta med avancerade överordnade system, är ju inte direkt jämförbart med villamaskiner.Frågan är ju då:Vem är först med att hacka styren på vp och implementera en egen, öppen styr?Funkar på Androidlurar tex Cyanogen så varför inte?Sen räcker en "nioväxlad" kompressor/frekvensare väldigt bra. Allt dravvel om "oändligt justerbar" kompressor är bara menlöst. Finns ingen praktiskt nytta med det.
Kallar du mig för Naiv nu också Tror du verkligen att dem inte testat grejerna innan dem släpper dem på marknaden Det är labbtest som utföres värmepumpar som monteras ute hoss kund på försök med loggningar hur många driftförhållanden som helst testas när ett nytt styr och produkt ska ut på marknaden inget någon svänger ihop på en helg inte Att tro och påstå att våra tillverkare Inte gör allt dem kan för att leverera topp kvalitets grejer förstår jag inte Byggt den perfekta maskinen skriver du ,, Måste fråga Ligger inte det i utövarens händer och erfarenheter och kunskap att avgöra det ?Jag har händer som gjort det ,, jag har erfarenhet av produkten att avgöra det ,, jag har kunskap att avgöra det , vilka kriterier upp fyller du ?
Dem levererar nog fan exakt det som beskrivs i produktbladet i Thermias fall har det smugit med en bugg tydligen i M serien På någon styr leverans enligt en av dem som haft lite strul men har en bra installatör ,, den ska och kommer reglera lika fint som dem andra gör ,, Saklig kritik Känns som Häxjakt om jag ska vara ärlig Sakligt är när någon som är väl insatt i produkten säger sittJag är väl insatt , har satt thermia inverter Large Samt på 2 år en bra bit över 2000 kW Megor Det är supergrejer att jobba med , Nibes grejer Har valt att inte jobba med Nibes produkter så jag kan inte Uttala mig ,, men en sak är jag nästan 100 på Det satsas på Utvecklingen där med då det är ett måste i konkuransen Och jakten på COP , Finns massor med nöjda ctc ägare som upplever sina anläggningarSom fullgoda Rickard Jag satte ett 50 tal i början på 2000 talet Tror varenda maskin rullar fortfarande Ingen av dem smittar den undre kammarn med 65-70 g vatten vad jag vet
Jag vet inte om du Mlöf har samma styr som jag, men jag fick ju en pump som är tillverkad i Nov och då är det tydligen satt i programvara från Thermias största fastighetspump. Innebär iallafall i mitt fall att jag kan bara knäcka kurvan till -25c. Så förra helgen hade vi som kallast -38,4 och hade då inomhus 26c.... Kurva 35, har sänkt till 34 nu och knäckt ner -25 till 46c.Kan ni ställa era kurvor lägre än till -25?
Kan ni ställa era kurvor lägre än till -25?