0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tycker faktiskt att grundförutsättningarna för ett sånt här forum ska vara att ge det absolut bästa rådet man kan ge till någon som vill investera i en bra och felfri anläggning OCH att försöka hjälpa dom som redan sitter med en skitanläggning.
Tycker faktiskt att grundförutsättningarna för ett sånt här forum ska vara att ge det absolut bästa rådet man kan ge till någon som vill investera i en bra och felfri anläggning OCH att försöka hjälpa dom som redan sitter med en skitanläggning.Det överlägset bästa systemet är termostater och arbetstank och den kostnaden kan slås ut på ett manna-minne, dessutom till kostnaden av vad det kostar med en dragkrok till en bil. Som extra bonus slipper man knäppningarna i rören också. NÄSTAN den enda orsaken till att inte montera in en arbetstank ska vara platsbristen!!!!!Meningen med ett bra och fungerande system måste ändå vara att systemet anpassar sig efter oss människor och inte tvärtom.
Rickard: Okej. Är det du menar med tank full och "kortslutning". När returen stiger till Vp.Jag har starthysteres 7 grader. Dvs när tank givaren typ i mitten av tank är 7 grader under bör. Då kanske botten av tanken är 9 grader kallare. Ska kolla det någon körning. Så jag ligger och lyfter under bör ett tag sen på bör och en lite stund strax över. Både under och på bör är betydligt längre än över.Vet inte vad du menar med att mitt bör är högre än vad det skulle vara med intergral? Min framledning är vad den behöver för att det ska bli bra inne. (Kanske lite för varmt om inte termostaterna skulle strypa.) Inte bör +7 övertemp som man läser mycket om. Känns som bör värdet är helt fiktivt då. Tyvärr har jag inte haft - 20 än för att se hur det går. Men rent tekniskt borde det bli än mindre "övertemp" för mig med då returen är kallare. Min värme hittar ut dit den ska. Vart menar du att den skulle försvinna?