0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Det är ju synd att dom verkligen vet hur det fungerar inte en försöker hjälpa till med råd och dåd. Men dom kanske inte har nått intresse att hjälpa oss som inte har full koll utan bara vill framhålla sig själva. Och har dom gång på gång förklarat och vi andra inte förstått kanske det brister lite förklaringen och inte enbart är vår oförmåga att fatta som ställer till det. För var det inte nått om att "tala till bönder på bönders vis och till vise män på latin". Att alla inte äger förmågan till att förmedla sin kunskap säger jag inget om, men kan man skriva långa och många inlägg tycker man att det kanske inte vore omöjligt att "tala till bönder på bönders vis".
Forumet uppskattar absolut inte installatörer, vi vill enbart ljuga och sälja på dyra onödiga lösningar
I fallet med volyntank bör man i alla fall på Nibe inte flytta eller installera extra framledningsgivare då kommer den slå i taket Gm+100 efter varje värmekörning och Gm beräkningen blir fel.
Du drar den felaktiga slutsatsen att dessa principer inte redan delgivits forumet men förkastats, Jehu.Att säga - I de fall det finns oklarheter får man väl lägga in att det kan krävas en kompetent installatör på plats att bedöma. Det är absolut förbjudet att säga så på foruet, det kan du fråga Cougar,CC,Lexus Vad gäller min trovärdighet så är den likgiltig för mig, alla får tro på vad/vem dem vill. Men du måste ju se att detta mer är Rikards VP åsikter än ett Oberoende forum Forumet uppskattar absolut inte installatörer, vi vill enbart ljuga och sälja på dyra onödiga lösningar
Ja kanske funkar med liten tank men inte om man har några hundra liters volym.