0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rikard. Källa på testet tack. Annars finns det inte
Ska vi bena ut Vilka fundamentala Frågor vi inte är överens om? Hoppa över den där med att jag alltid skriver installatör på plats . Det tror jag till och med du skicka pm till mig om För 4-5 år sen . Men gärna Teknik . Jag ska så sakligt jag kan besvaraCc
4-rörskoppling är ju inget ovanligt. IVT har den principen på sin arbetstank t ex.doc.ivt.se/download.asp?pt=pdf&fn=Manual_Arbetstank100_sv_2.1.pdf
Nu behöver vi ju inte älta detta mer men, det är helt omöjligt att jämföra en mitsu med en Viessmann 300 A med 4 mm lameller, som väger 309 kg kontra mitsus 130 kg´s utedel samt som innehåller 5,1 kg R407c . Vet inte hur mkt mitsun har men de flesta vill ju klara 3 kg gränsen. Viessmannen är sjukt bra men blir lika dyr som en normal BVP i installation så i de allra flesta fall är det svårt att motivera den av den anledningen.Så du behöver inte oroa dig för att jag skall lura folk, finns andra som gör det bättre
Det gör du ju visst när du säger, - mitsu har bäst scop i SP test o du säger nu att din viessmann har ännu mer !! Detta tolkar iaf jag som en jämförelse.Här råder ingen förvirring. Den maskinen jag har har även den fått en efterföljare givetvis, eller trodde du att Viessmann´s produktutveckling inte gjorde nånting sen 2009 Runt 2010-2011 fick alla Viessmann maskiner en uppfräschning då Viessmann på allvar började satsa på värmepumpar efter att de köpt upp Schweiziska KWT 2008. Innan så var värmepumpar inte en prioritering. Efter sammanslagningen så startade satsningen på allvar och tex så var Viessmann med och utvecklade den Digital Scroll kompressor som sitter i min maskinen tillsammans med Copeland Sedan är Viessmann tyvärr inte så på i Sverige vad ggäller marknadsföring o tester. Deras 222-s har tex nästan samma COP som atec fast den vid mättillfället inte hade de klass A CP som sitter där idag. Man har även stoppat in exakt samma RCD system ( elektroniskt manometerställ samt samt scop visning ) som finns i tex min betydligt dyrare maskin uta att någonstans tala om det Men det är väl en lögn eller reklamkampanj från min sida antar jag. Fån min sida så försöker jag bara upplysa om vad det finns för fina saker i världen så folk inte missar det, tex Thermias Inverter maskin är jättefin och den väljer jag alla dagar före Nibes dito och då vet du att jag inte är ett Thermia fan direkt