0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ni nämner igen 4 rörs kopplad UKV arbetstank. Vet ni vart man kan hitta en beskrivning hur en sådan koppling ser ut?Alla pratar om det men ingen har sett de känns det som .
Du skriver.- Tror inte att någon annan än du tvivlar på min respekt för cocacolas kompetens. Driver du med mig nu, i 5 år har du kategoriskt emotsagt allt han sagt istortsett och det tolkar INTE jag som ett tecken på respekt iaf Du skriver klart och tydligt att jag ljuger när jag säger vad som står i min display på min LVVP eller vad betyder annars att, jag kan ställa upp i VVS VM ? Är det en honorerande skrodering som jag inte förstår kanske ? Jag är en simpel röris och skriver så som jag snackar och om det upplevs hårt eller nedlåtande så är väl det andra sidan av spektrumet mot ditt högtravande skroderi kanske ? Sanningen är som de flesta säkert vet vid det här laget att du absolut inte kan bli emotsagd, det du anser stämma är en absolut sanning i din värld. Om du nu vill ha installatörer här, varför gör du då allt du kan för att säga emot dem hela tiden ? Varför kan inte Måle få säga att hans inverter verkar fungera fint ? Det är ju knappast så att den är det största skräckexemplet vi sett i forumet eller hur, OM det nu skulle va så att den den är lite stor i det huset. Men du utgår direkt ifrån att Måle ljuger och vill enbart göra reklam för Thermia.Som vanligt ser du inte de personangrepp du själv gör och när man svarar med samma mynt så är man dum. Jag försökte skriva snällt och fint till dig iförrgår men du sågar ned allt jag säger pågrund av din ståndpunkt att tankar är djävulens påfund och att jag är ute på någon reklamkampanj för --- . Jag skrev --- för att DU skulle veta vad jag menade, DU alltså och inte världen. HUR tror du att du som skribent sittandes i Piteå kan ställa en bättre diagnos på en fastighet i Stockholm som har bränt 6 kylmoduler än mig som röris som står i sagda pannrum och felsöker Du kan inte tänka dig att bara lita på det man säger Om jag skall säga något så måste jag skriva en avhandling om det annars är det en lögn. Jag klarar inte av att skriva det för om jag gjorde det så skulle jag sannolikt inte arbeta på byggen och i pannrum eller hur Jag har aldrig kallat dig psykopat, och jag anser INTE min kritik orättfärdig för så mkt är ju i vart fall sant att vad man som installatör än säger så kommer man bli emotsagd av dig. Det är givetvis din rättighet då det är ditt forum. Tråkigt är det i alla fall, PS ACE slutade pga dig INTE mig så sa han sist jag snackade med honom iaf
Om du har 4.6 i uppmätt SCOP så kan jag inte annat än gratulera dig, det är avsevärt mycket bättre än de flesta bergvärmepumpar.Jag kommer inte att ta den debatten med dig.De som tror på dig gör det, så enkelt är det.
4-rörskoppling är ju inget ovanligt. IVT har den principen på sin arbetstank t ex.doc.ivt.se/download.asp?pt=pdf&fn=Manual_Arbetstank100_sv_2.1.pdf
Kopplat så på min Stiebel också.Jag funderar på att göra om till en trerörskoppling som jag har i stugan, tycker den verkar funka bättre.